Storbritannia stemte nylig for å forlate EU, som forventes å påvirke alle deler av Storbritannias økonomi, uten unntak i logistikkbransjen. I lys av Brexit har de fleste respondentene negative kommentarer til de kortsiktige utsiktene, og halvparten av respondentene har de samme synspunktene på de langsiktige utsiktene. Derfor må FTA-tiltak være til fordel for landets transportarbeidere. Han har identifisert en rekke prioriteringer, og han mener at disse prioriteringene er kritiske for helsen til industrien etter hvert som forhandlingene skrider frem.

Enkeltmarked.

EUs import- og eksportmarked er verdt 360 milliarder pund, og den britiske økonomien er i stor grad avhengig av det stramme europeiske markedet uten unntak for transport. 

Fri bevegelse.

Ettersom logistikkindustrien i Storbritannia fortsetter å møte et ferdighetsforskjell og det ikke er noen tegn til raske løsninger, er muligheten til å ansette transportarbeidere fra utlandet for tiden en av de eneste måtene industrien kan takle stormen. Selvfølgelig vil denne typen rekruttering avhenge av EU-borgernes rettigheter til å bo og jobbe i Storbritannia. I tillegg, siden grenseovergangen Dover-Calais vil bli en flaskehals, er det nødvendig å formulere en tollavtale for Storbritannia for å unngå kontinuerlig oppfølging og gjennomføring av “stakkoperasjoner”. Slike vanskeligheter med transitt gjelder Republikken Irland, for hvis det ikke er noen spesiell lovgivning, må kjøretøy som er på vei til det europeiske kontinentet forlate EU og returnere umiddelbart.

Koblinger til flyreiser.

De eksisterende flyplassene må utvides for å etablere globale handelsforbindelser. Derfor støtter FTA utvidelsen av Heathrow Airport.

lovgivning.

For tiden refererer de fleste lover til EU-lover. Når artikkel 40 påberopes, vil ikke lovene lenger være påkrevd. Derfor er det nødvendig å bestemme hvilke deler av lovgivningen som skal beholdes og hvilke deler som må revideres, og loven må omskrives tilsvarende. I tillegg er det nødvendig å avklare hvordan endringene i reglene vil påvirke transport, spesielt i EU og Storbritannia. FTA etterlyste en reduksjon i drivstoffavgifter for å øke økonomien og la den britiske logistikkindustrien konkurrere i EU.

Qu Yizhong etterlyste en økning i antall medlemmer for å styrke plattformen, og Zhong Haocheng påvirket saksgangen.